27.5.13

Κουδουνίστρες και πιπίλες


Πριν από λίγο ανακάλυψα στο διαδίκτυο το taxiplon, ένα σύστημα για να καλείς ταξί χωρίς τις εξωφρενικές χρεώσεις για ραντεβού και τα τοιαύτα. Μια πολύ ενδιαφέρουσα ελληνική επινόηση που αξιοποιεί τη τεχνολογία του smartphone και του GPS.

Περίεργος να δω την εφαρμογή του στην πράξη, πάτησα το εικονίδιο για το σύστημα Android του κινητού μου που είχα δίπλα μου, κλειστό και off-line. Εμφανίστηκε τότε μια οθόνη του Google Play όπου με μεγάλη μου έκπληξη είδα το μήνυμα "This app is compatible with your Cosmote LGE LG-E400".

Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα του Google Play (1) αναγνώρισε από τον υπολογιστή μου ότι είμαι ο φούφουτος και συνδύασε το όνομά μου με κάποιο αρχείο όπου είναι καταχωρημένη (2) η τάδε τηλεφωνική σύνδεση και (3) η δείνα συσκευή μου.

Συνήλθα αμέσως από την αυθόρμητη έκπληξή μου: αυτά είναι πολύ απλά πράγματα στον χώρο της πληροφορικής και της παγκοσμιοποιημένης επικοινωνίας όπου κάποιοι μας έχουν όλους φακελωμένους.

Όμως μου έμεινε η πικρή διαπίστωση ότι κάτι τέτοια είναι προειδοποιητικά σημάδια του κόσμου του Big Brother όπου βυθιζόμαστε υπό το βάρος του εθιστικού κονμφορμισμού μας και του παιδικού ενθουσιασμού για τα νέα παιχνιδάκια που κάνουν τη ζωή πιο εύκολη. Τις κουδουνίστρες και τις πιπίλες που μας κυκλώνουν συνεχώς κάνοντάς μας όλο και πιο αποχαυνωμένους και όλο και πιο γυμνούς στα μάτια των άγνωστων κηδεμόνων μας...

[Τονίζω ότι αυτά τα σχόλια ΔΕΝ στρέφονται κατά του αξιέπαινου taxiplon που μακάρι να γνωρίσει τη διάδοση που του αξίζει. Πρόκειται απλά για πικρόχολη υπόμνηση ότι η ψυχροπολεμική προπαγάνδα μας τόνιζε ότι ο Big Brother του '1984' ήταν κομμουνιστικό γνώρισμα, αντίθετο με τον θαυμαστό Ελεύθερο Κόσμο που "πάνω απ' όλα βάζει τα ατομικά δικαιώματα" κ.λπ. κ.λπ.]






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου